Fit Our Future. Onder die naam gingen we in 2015 van start. We zagen zoveel gebouweigenaren die nog niet klaar waren voor een duurzame toekomst. En zoveel overheden die nog niet klaar waren voor een doelmatige energietransitie in hun regio. Dáár lag onze missie, en daar paste de naam Fit Our Future prima bij.
Van Fit Our Future naar Sustendo
Alles over onze weg van Fit Our Future naar Sustendo
Meer informatieNieuws
Zo kwam het
Bij de vele projecten en overheidsprogramma’s waaraan wij mochten meewerken bleek algauw onze onderscheidende meerwaarde: Daadkracht. De kar trekken. Ideeën en ambities omzetten in programma’s en projecten. En uitvoerbare plannen vervolgens realiseren. Dat heeft alles te maken met meetbare resultaten boeken. En díe snaar raakte onze oude naam en uitstraling onvoldoende.
Daarom werd het hoog tijd voor een heldere positionering en een nieuwe visuele identiteit. Met een naam, logo en boodschap die beter passen bij wie we zijn.
Een positionering als basis
Het lijkt nogal simpel: gewoon laten zien wie en wat je bent. Maar verbindend als wij zijn, raakt onze meerwaarde aan tal van partijen, disciplines en aspecten van verduurzaming. Wat is dan je verhaal? Onder leiding van een specialist haalden we de kern boven water. De rode draad in alles wat we doen, is deze: Begeleid door Sustendo realiseer je je verduurzamingsdoelen sneller en effectiever. Dit is wat iedereen van ons zou moeten weten. De korte versie is onderdeel van onze huisstijl: Meetbaar resultaat. Dát doel houden we altijd voor ogen.
Toen nog een naam
De naam Fit Our Future was te weinig concreet, te weinig hier en nu, te weinig gaan-we-doen. In 2024 hebben we gekozen voor een naam waarvan zowel woordbeeld als klank gemakkelijk geassocieerd wordt met ‘sustainable’. Een naam die daarnaast nog iets aan de verbeelding overlaat. Sustendo. Dat went snel, merkten we.
‘De naam Fit Our Future was te weinig concreet, te weinig hier en nu, te weinig gaan-we-doen.’
Het oog wil ook wat
Bij de uitgangspunten – positionering en nieuwe naam – lieten we een passend logo ontwikkelen. Een beeldmerk dat bij de eerste oogopslag kracht en eenvoud laat voelen. Met twee vlakken die onze belangrijkste karaktertrekken symboliseren: onze oranje daadkracht en resultaatgerichtheid, en onze groene verbinding en relátiegerichtheid. Heldere, levenslustige kleuren, die inspiratie en vooruitgang veronderstellen. De overlap in de twee vlakken symboliseert de vele samenwerkingen en relaties waarin wij voor opdrachtgevers de gewenste resultaten boeken.
Nee, als je onze uitingen bekijkt, hoef je niet te filosoferen over de betekenis van de vormen en kleuren die je ziet. Maar terwijl we met elkaar communiceren, draagt de visuele identiteit wél bij aan het goede gevoel. Het Sustendo-gevoel. Met een hartelijke uitnodiging om – als je ons nog niet persoonlijk kent – kennis te maken met ons team. Welkom bij Sustendo!
Vol energie aan de slag met verduurzaming?
Ontdek met ons gratis energiegesprek binnen 45 minuten waar jij kunt verduurzamen en hoe je dit aanpakt.